Khamis, 18 September 2014

Merekalah Jantung Hatiku

"Ya Allah, Ampunilah dosa-dosaku serta kedua ibubapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil.” 


Nama ayahku Tengku Md Fauzi bin Tg. Mahmood. Dilahirkan pada 22 Mei 1962 di Kampung Shukor, Dungun. Anak kedua daripada empat orang adik-beradik. Mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Shukor. Seterusnya menyambung ke Sekolah Menengah Tengku Intan Zaharah. Akhirnya melanjutkan pelajaran di Maktab Perguruan Johor. Kini, ayahku merupakan seorang Guru Pemulihan Khas di Sekolah Kebangsaan Kuala Dungun.


Ibuku bernama Wan Hindon binti Wan Abdullah. Dilahirkan pada 22 April 1962 di Kampung Kelulut, Marang. Anak ke-5 daripada lapan orang adik-beradik. Mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Kelulut. Seterusnya menyambung ke Sekolah Menengah Agama Marang dan Sekolah Menengah Tengku Intan Zaharah. Kini, ibuku merupakan seorang Guru Kemahiran Hidup Bersepadu di Sekolah Menengah Agama Sultan Ismail Dungun.


Kini, aku ingin mengorak langkah untuk mengikuti jejak langkah ibu bapaku menjadi sebahagian daripada warga pendidik yang akan melahirkan anak bangsa yang berjaya di dunia dan akhirat. InsyaAllah.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Template by:

Free Blog Templates