Sabtu, 20 September 2014

Assignment... Assignment... Assignment...


     "Allahu, Allahu, janganlah Kau uji aku dengan ujian yang tak dapat aku tanggung". Kini, saya sudah memasuki alam pembelajaran yang baru, di mana kini saya perlu lebih tekun dalam pembelajaran. 

     Saya tidak kuat sekiranya saya berfikir yang saya lemah! Jadi, saya berpegang pada kalam Allah dalam kitab-Nya yang suci, dalam Surah al-Baqarah ayat 286 yang membawa maksud:

          "Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya."

     Oleh itu, saya harus tabah menghadapi segalanya-galanya.Kini, tidurku juga tak menentu, lebih-lebih lagi 'minggu assigement' ini. Waktu malam di IPG kelihatan seperti waktu siang. Semua Siswi Pendidik tekun siapkan assigement. Akhirnya, mata siswi pendidik menjadi 'mata panda',0_0

     Setiap penyakit ada penawarnya, jadi kalau tetiba datang penyakit malas dan ketandusan idea untuk mengarang, diriku sendiri mempunyai penawar tersendiri, antaranya:

1)Saya akan mohon pertolongan daripa Yang Selayaknya,iaitu berdoa pada Yang Esa.


2)Sayaakan menelefon ibu dan ayahku untuk menjadi teman bercerita supaya sedikit sebanyak bebanan dan tekanan terasa hilang begitu sahaja.


3)Saya akan merenung gambar adik-beradikku. Sekurang-kurangnya dapat melepaskan rindu dan bermuhasabah untuk berjaya seperti mereka semua.


4)Saya akan menonton cerita-cerita yang menarik tetapi cara keempat ini agak kurang elok diamalkan kerana cara ini akan mengakibatkan saya agak membuang masa.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Template by:

Free Blog Templates